Skip to content Skip to footer

Algemene voorwaarden voor de uitvoering van schoonmaakwerkzaamheden

Artikel 1. Definities

1.1. In deze inkoopvoorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven of uit de context anders blijkt:

Altijdschoon: de gebruiker van deze inkoopvoorwaarden: Altijdschoon B.V. gevestigd aan Koninginnegracht 10 te (2514 AA) Den Haag, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder KvK-nummer 97460737;

Locatie: de locatie van de Opdrachtgever waar de Onderaannemer in opdracht van Altijdschoon werkzaamheden uitvoert of dient uit te voeren;

Onderaannemer: de rechtspersoon of de natuurlijke persoon die handelt in de uitoefening van zijn beroep of zijn bedrijf die met Altijdschoon een Overeenkomst is aangegaan voor het uitvoeren van werkzaamheden ten behoeve van een Opdrachtgever;

Opdrachtgever: de opdrachtgever van Altijdschoon;

Overeenkomst: iedere Overeenkomst tussen Partijen;

Partijen: Altijdschoon en de Onderaannemer;

Schriftelijk: schriftelijk of via de e-mail.

1.2. Tenzij uit de context anders blijkt, verwijzen gedefinieerde begrippen in het enkelvoud tevens naar het meervoud.

Artikel 2. Algemeen

2.1. Deze inkoopvoorwaarden zijn van toepassing op alle offertes van de Onderaannemer, op alle Overeenkomsten en op overige rechtshandelingen tussen Partijen.

2.2. De algemene voorwaarden of andere (leverings)voorwaarden van de Onderaannemer zijn niet van toepassing, tenzij uitdrukkelijk en Schriftelijk anders is overeengekomen.

2.3. Indien Altijdschoon Schriftelijk akkoord is gegaan met de toepasselijkheid van de voorwaarden van de Onderaannemer, dan zijn de voorwaarden van de Onderaannemer van toepassing naast deze inkoopvoorwaarden van Altijdschoon. Indien in een dergelijk geval in de voorwaarden van de Onderaannemer en in deze inkoopvoorwaarden van Altijdschoon een afwijkende of tegenstrijdige bepaling staat, dan prevaleert de bepaling opgenomen in deze inkoopvoorwaarden van Altijdschoon.

2.4. Indien deze inkoopvoorwaarden eenmaal van toepassing zijn geweest op een Overeenkomst, dan wordt de Onderaannemer geacht bij voorbaat te hebben ingestemd met de toepasselijkheid van deze inkoopvoorwaarden op nadien tot stand gekomen Overeenkomsten. Indien na de eerste Overeenkomst Altijdschoon aan de Onderaannemer een vervolgopdracht verstrekt of nogmaals tussen Partijen een Overeenkomst tot stand is gekomen, dan is er sprake van een bestendige handelsrelatie tussen Partijen. Derhalve is het niet noodzakelijk dat Altijdschoon telkens opnieuw verwijst naar de inkoopvoorwaarden dan wel de inkoopvoorwaarden telkens opnieuw ter hand stelt om deze op opvolgende Overeenkomsten van toepassing te laten zijn.

2.5. Van deze inkoopvoorwaarden afwijkende voorwaarden of bedingen gelden slechts in zoverre deze nadrukkelijk en Schriftelijk door Altijdschoon zijn aanvaard.

2.6. Indien een of meerdere bepalingen in deze inkoopvoorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in deze inkoopvoorwaarden bepaalde volledig van toepassing. De nietige of vernietigde bepalingen zullen door Altijdschoon vervangen worden, waarbij voor zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling(en) in acht wordt genomen.

2.7. Indien Altijdschoon niet steeds strikte naleving van deze inkoopvoorwaarden verlangt, dan betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat Altijdschoon in enigerlei mate het recht zou verliezen om in andere gevallen de stipte naleving van de bepalingen van deze inkoopvoorwaarden te verlangen.

Artikel 3. Wijzigen van deze inkoopvoorwaarden

3.1. Altijdschoon heeft het recht deze inkoopvoorwaarden te wijzigen en de gewijzigde inkoopvoorwaarden op de bestaande Overeenkomst van toepassing te verklaren.

3.2. De Onderaannemer wordt Schriftelijk minimaal 1 maand voorafgaand aan de inwerkingtreding van de gewijzigde inkoopvoorwaarden in kennis gesteld en van de datum van inwerkingtreding.

3.3. Indien de Onderaannemer zich niet kan vinden in de gewijzigde inkoopvoorwaarden, dan heeft de Onderaannemer het recht de Overeenkomst op te zeggen. Een dergelijke opzegging dient Schriftelijk te geschieden en binnen 3 weken nadat de Onderaannemer in kennis is gesteld van de gewijzigde inkoopvoorwaarden.

3.4. Indien de Onderaannemer niet overeenkomstig artikel 3.3 de Overeenkomst opzegt, dan wordt de Onderaannemer geacht akkoord te zijn gegaan met de gewijzigde inkoopvoorwaarden.

Artikel 4. Offerte, prijzen en kosten

4.1. De offerte wordt geacht een onherroepelijk aanbod van de Onderaannemer te zijn.

4.2. De met de offerte gepaard gaande kosten zijn voor rekening van de Onderaannemer.

4.3. Genoemde prijzen zijn “all-in” tarieven, derhalve zijn de tarieven inclusief de kosten voor (schoonmaak)producten, huur materieel en reiskosten, tenzij Partijen Schriftelijk anders zijn overeengekomen.

4.4. De overeengekomen prijzen, tarieven en kosten kunnen gedurende de opdracht waarop de prijzen, tarieven en kosten betrekking hebben niet worden verhoogd. Derhalve kunnen wijzigingen in prijzen, lonen, sociale lasten, belastingen en andere kostenbepalende factoren gedurende de opdracht niet aan Altijdschoon worden doorbelast.

4.5. Reistijd wordt niet aan Altijdschoon in rekening gebracht.

Artikel 5. Totstandkoming van de Overeenkomst

5.1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat:
- Partijen de Overeenkomst hebben ondertekend; of
- Altijdschoon uitdrukkelijk Schriftelijk akkoord is gegaan met de offerte of het aanbod van de Onderaannemer; of
- Altijdschoon een opdracht heeft verleend en de Onderaannemer de opdracht heeft aanvaard.

Artikel 6. Wijzigingen

6.1. Altijdschoon is bevoegd in overleg met de Onderaannemer de omvang en/of de hoedanigheid van de uit te voeren werkzaamheden te wijzigen. Wijzigingen worden in overleg overeengekomen.

6.2. Indien een wijziging naar het oordeel van de Onderaannemer gevolgen heeft voor de overeengekomen vaste prijs en/of het tijdstip van oplevering, dan dient de Onderaannemer, alvorens aan de wijziging gevolg te geven, Altijdschoon hieromtrent zo spoedig mogelijk Schriftelijk te informeren en dient Altijdschoon hiervoor Schriftelijk zijn akkoord te geven.

6.3. Altijdschoon is niet gehouden de kosten van meerwerk aan de Onderaannemer te vergoeden indien er sprake is van niet door Altijdschoon goedgekeurd meerwerk of wijzigingen in de Overeenkomst.

Artikel 7. Verantwoordelijkheden van de Onderaannemer

7.1. De Onderaannemer wordt geacht bekend te zijn met alle wettelijke en andere voorschriften en normen, welke de uitvoering van de Overeenkomst raken, waaronder wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsomstandigheden, veiligheid, gezondheid en milieu, en de Onderaannemer is verplicht deze na te leven en in acht te nemen. Eventuele extra kosten die de Onderaannemer heeft moeten maken tijdens het uitvoeren van de Overeenkomst om te voldoen aan wettelijke voorschriften en overige regelgeving, kunnen niet aan Altijdschoon worden doorberekend. Dergelijke kosten komen geheel voor rekening van de Onderaannemer.

7.2. De Onderaannemer staat ervoor in dat de Onderaannemer beschikt over alle certificaten die benodigd zijn om de werkzaamheden uit te voeren.

7.3. De Onderaannemer is gehouden om de werkzaamheden in de overeengekomen vorm en kwaliteit overeenkomstig de overeengekomen planning uit te voeren.

7.4. Indien de Onderaannemer redelijkerwijs kan voorzien dat de Onderaannemer niet in staat zal zijn, zijn verplichtingen jegens Altijdschoon tijdig na te komen, dan dient de Onderaannemer Altijdschoon hiervan onder vermelding van de redenen per omgaande op de hoogte te stellen.

7.5. De Onderaannemer draagt zelf zorg voor de bij de uitvoering van de Overeenkomst benodigde hulpmiddelen en materialen. De Onderaannemer dient zelf zijn eigendommen te bewaken. Altijdschoon is niet aansprakelijk voor schade aan of verlies of diefstal van zaken die de Onderaannemer achterlaat op de Locatie.

7.6. De Onderaannemer staat er jegens Altijdschoon voor in dat zijn personeel voldoet en zal blijven voldoen aan de overeengekomen kwaliteiten ten aanzien van opleiding, deskundigheid en ervaring.

7.7. De Onderaannemer dient bij de uitvoering van de werkzaamheden de reputatie van Altijdschoon hoog te houden. Indien een handelen en/of nalaten van de Onderaannemer naar de mening van Altijdschoon tot gevolg kan hebben dat de goede naam van Altijdschoon wordt geschaad, dan heeft Altijdschoon het recht de Overeenkomst middels een Schriftelijke verklaring te ontbinden.

7.8. Indien zich wijzigingen voordoen in de gegevens, vergunningen, verklaringen, certificaten, e.d. van de Onderaannemer, dan dient de Onderaannemer Altijdschoon daarvan onverwijld op de hoogte te stellen.

7.9. De Onderaannemer is gehouden Altijdschoon onverwijld te informeren omtrent feiten en omstandigheden die in verband met de uitvoering van de Overeenkomst van belang kunnen zijn.

Artikel 8. Annulering

8.1. Indien de Opdrachtgever de opdracht annuleert waarop de werkzaamheden van de Onderaannemer betrekking heeft, dan heeft Altijdschoon het recht de Overeenkomst kosteloos te annuleren.

Artikel 9. Kwaliteit en deugdelijke oplevering

9.1. De Onderaannemer staat ervoor in dat de opgeleverde werkzaamheden beantwoorden aan hetgeen is overeengekomen, deugdelijk zijn en vrij van gebreken zijn, in overeenstemming zijn met de overeengekomen specificaties, voldoen aan de wettelijke vereisten en overige overheidsvoorschriften, alsmede aan de eisen van de binnen de branche gehanteerde veiligheids- en kwaliteitsnormen c.q. certificering zoals deze gelden ten tijde van de oplevering van de werkzaamheden.

9.2. Indien de Onderaannemer de werkzaamheden niet correct heeft opgeleverd, dan dient de Onderaannemer op eerste verzoek van Altijdschoon zo spoedig mogelijk kosteloos alsnog de werkzaamheden correct opleveren.

9.3. Indien de Opdrachtgever de factuur van Altijdschoon die betrekking heeft op de werkzaamheden van de Onderaannemer niet of niet geheel betaalt wegens een gebrekkige oplevering, niet correct uitvoeren van de werkzaamheden en/of schade veroorzaakt door de Onderaannemer, dan vervalt de betalingsverplichting van Altijdschoon richting de Onderaannemer m.b.t. deze oplevering. In een dergelijk geval dient de Onderaannemer op verzoek van Altijdschoon een creditfactuur te sturen. Altijdschoon heeft het recht deze creditfactuur te verrekenen met andere facturen van de Onderaannemer.

Artikel 10. Tariefwijziging

10.1. De tarieven die bij aanvang van de Overeenkomst zijn overeengekomen gelden voor minimaal 1 jaar.

10.2. Indien de Onderaannemer, na de periode genoemd in artikel 10.1, zijn tarieven aanpast, dan dient de Onderaannemer Altijdschoon daarvan Schriftelijk minimaal 2 maanden voorafgaand aan de inwerkingtreding in kennis te stellen. De nieuwe tarieven van de Onderaannemer gelden voor minimaal 1 jaar.

Artikel 11. Facturatie en betaling

11.1. Facturatie geschiedt na de uitvoering van de werkzaamheden.

11.2. De Onderaannemer stuurt de facturen via de e-mail naar Altijdschoon.

11.3. Indien de factuur niet correct is, dan stelt Altijdschoon de Onderaannemer daarvan op de hoogte zodat de Onderaannemer de factuur kan aanpassen.

11.4. Altijdschoon betaalt de van de Onderaannemer ontvangen factuur binnen 1 maand na ontvangst van de factuur.

11.5. Altijdschoon is gerechtigd betalingen op te schorten, indien en zolang de Onderaannemer zijn verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst of deze inkoopvoorwaarden niet is nagekomen.

11.6. De in het vorige lid bedoelde opschorting van betalingen wordt eerst opgeheven, nadat de Onderaannemer zijn verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst en deze inkoopvoorwaarden is nagekomen en de kosten van de opschorting en hervatting van de oplevering, alsmede van eventueel door Altijdschoon in verband hiermee geleden schade, geheel aan Altijdschoon heeft voldaan.

11.7. Betaling van de factuur ontslaat de Onderaannemer niet van enige aansprakelijkheid, zoals deze voortvloeien uit de wet, de Overeenkomst en deze inkoopvoorwaarden. De betaling van een factuur door Altijdschoon houdt op geen enkele wijze afstand van rechten in.

11.8. Altijdschoon is gerechtigd vorderingen op de Onderaannemer te verrekenen met het aan de Onderaannemer verschuldigde, ongeacht of de vorderingen opeisbaar zijn.

Artikel 12. Aansprakelijkheid

12.1. De Onderaannemer is aansprakelijk voor alle schade die direct of indirect het gevolg is van het niet, niet volledig, niet tijdig of niet behoorlijk nakomen van een verplichting uit de Overeenkomst, deze inkoopvoorwaarden of enig andere contractuele of niet-contractuele verplichting jegens Altijdschoon.

12.2. De Onderaannemer dient alle schade aan Altijdschoon te vergoeden die Altijdschoon lijdt doordat de Onderaannemer in strijd heeft gehandeld met de wet, voorschriften en verordeningen.

12.3. Indien Altijdschoon is uitgegaan van door de Onderaannemer verkeerde en/of onvolledige informatie, dan is de Onderaannemer aansprakelijk voor alle schade die Altijdschoon daardoor lijdt.

12.4. Altijdschoon accepteert geen enkele schadebeperking dan wel schade-uitsluiting van de Onderaannemer. Altijdschoon wijst hiermee een dergelijke beperking en/of uitsluiting uitdrukkelijk van de hand. De Onderaannemer aanvaardt deze afwijzing hiermee uitdrukkelijk.

12.5. De Onderaannemer is aansprakelijk voor schade veroorzaakt door zaken of personen die hij voor de uitvoering van de Overeenkomst heeft ingeschakeld. De Onderaannemer is te allen tijde verantwoordelijk en aansprakelijk voor de door hem gebruikte materialen. Deze materialen dienen te voldoen aan alle wettelijke voorschriften waaronder veiligheidswetgeving en milieuwetgeving.

12.6. Onder schade in het kader van dit artikel wordt o.a. verstaan: de schade (waaronder korting of boetes) die Altijdschoon gehouden is aan een derde, zoals de Opdrachtgever, te vergoeden, gederfde omzet, gederfde winst, bedrijfsstagnatie, bedrijfsstoring, extra kosten voor het inschakelen van een derde, gemiste besparingen, vertragingsschade, zaakschade, letselschade, kosten van juridische bijstand en van een rechtszaak.

12.7. Alle buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten van Altijdschoon als gevolg van de niet-nakoming of onrechtmatige daad door de Onderaannemer komen ten laste van de Onderaannemer.

Artikel 13. Verzekering

13.1. De Onderaannemer dient aansprakelijkheidsverzekeringen te hebben en gedurende de Overeenkomst te handhaven die de wettelijke en contractuele aansprakelijkheid dekt voor schade die bij of in verband met het uitvoeren van de Overeenkomst mocht ontstaan.

13.2. De Onderaannemer dient voor eigen rekening zijn medewerkers, ingehuurd personeel en zaken en materieel die hij gebruikt te verzekeren.

13.3. De Onderaannemer zal aan Altijdschoon op eerste verzoek van Altijdschoon een kopie van de polis(sen) van zijn verzekering(en) verstrekken.

Artikel 14. Vrijwaring en risico

14.1. De Onderaannemer vrijwaart Altijdschoon ter zake van alle schade die Altijdschoon lijdt ten gevolge van aanspraken van derden, waaronder de Opdrachtgever, als gevolg van of samenhangende met de uitvoering van de werkzaamheden door de Onderaannemer.

14.2. Het uitvoeren van de Overeenkomst is geheel voor risico van de Onderaannemer. Derhalve is Altijdschoon niet aansprakelijk voor enige schade die de Onderaannemer lijdt tijdens zijn aanwezigheid op de Locatie dan wel tijdens het uitvoeren van de Overeenkomst. Altijdschoon is niet aansprakelijk voor beschadiging of verlies van materialen van de Onderaannemer die door de Onderaannemer gebruikt worden bij het uitvoeren van de Overeenkomst.

14.3. Indien Altijdschoon wordt geconfronteerd (bijvoorbeeld omdat de samenwerking tussen Partijen wordt aangemerkt als een arbeidsovereenkomst/schijnzelfstandigheid) met:
- een of meerdere (na)heffingsaanslagen loonbelasting, premies volksverzekeringen en daarop betrekking hebbende boetes en/of rente in verband met de Overeenkomst; en/of
- boetes opgelegd door de Belastingdienst vanwege schijnzelfstandigheid die voortvloeit uit de Overeenkomst,
dan is de Onderaannemer daarvoor aansprakelijk en verhaalt Altijdschoon deze bedragen en boetes op de Onderaannemer.

Artikel 15. Opschorting en ontbinding

15.1. Altijdschoon heeft het recht de Overeenkomst op te schorten of de Overeenkomst middels een Schriftelijke verklaring geheel of gedeeltelijk te ontbinden zonder schadevergoeding aan de Onderaannemer verschuldigd te zijn indien:
- na het sluiten van de Overeenkomst Altijdschoon ter kennis is gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat de Onderaannemer de verplichtingen niet zal nakomen;
- de Onderaannemer zijn verplichten die voortvloeien uit de Overeenkomst en/of deze inkoopvoorwaarden niet, niet tijdig of niet naar behoren nakomt, zoals, maar zeker niet beperkt tot, het niet tijdig opleveren van de werkzaamheden of de oplevering van gebrekkige werkzaamheden;
- zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst onmogelijk is of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd dan wel indien zich anderszins omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de Overeenkomst in redelijkheid niet mag worden verwacht;
- de Onderaannemer surseance van betaling verzoekt of deze aan de Onderaannemer wordt verleend, ingeval de Onderaannemer failliet wordt verklaard of een verzoek daartoe wordt ingediend, ingeval de Onderaannemer niet in staat is aan zijn schulden te voldoen, overgaat tot beëindiging of liquidatie van zijn bedrijf, onder curatele wordt gesteld of ingeval een bewindvoerder wordt benoemd.

15.2. In geval van ontbinding wegens een toerekenbare tekortkoming aan de zijde van de Onderaannemer, zal Altijdschoon alle schade op de Onderaannemer verhalen die hij door de ontbinding heeft geleden. Onder schade wordt mede verstaan de extra kosten dan wel de meerprijs die Altijdschoon moet maken dan wel betalen voor het inschakelen van een andere partij.

Artikel 16. Verjaring

16.1. Alle vorderingsrechten en andere bevoegdheden van de Onderaannemer uit welken hoofde ook jegens Altijdschoon vervallen in ieder geval na het verstrijken van 1 jaar vanaf het moment waarop zich een feit voordoet dat de Onderaannemer deze rechten en/of bevoegdheden jegens Altijdschoon kan aanwenden.

Artikel 17. Verwerking van persoonsgegevens

17.1. Altijdschoon verwerkt persoonsgegevens van de Onderaannemer in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

17.2. Voor meer informatie over de wijze waarop Altijdschoon persoonsgegevens verwerkt kan de Onderaannemer het privacybeleid van Altijdschoon raadplegen, zie [link naar privacybeleid op de website].

Artikel 18. Uitbesteding en personeel

18.1. De Onderaannemer heeft het recht de werkzaamheden geheel of gedeeltelijk door een of meerdere derde partijen uit te laten uitvoeren, met dien verstande dat de Onderaannemer te allen tijde verantwoordelijk blijft voor het correct uitvoeren van de werkzaamheden. De Onderaannemer dient erop toe te zien dat de derden die hij inschakelt voor het uitvoeren van de werkzaamheden de bepalingen van deze inkoopvoorwaarden in acht nemen. De Onderaannemer is aansprakelijk voor schade veroorzaakt door personen en bedrijven die de Onderaannemer voor de uitvoering van de werkzaamheden heeft ingeschakeld.

18.2. De Onderaannemer dient te beschikken over een G-rekening.

18.3. Indien de Onderaannemer arbeidskrachten inschakelt bij de uitvoering van de Overeenkomst, dan staat de Onderaannemer ervoor in dat:
- de arbeidskrachten zodanig geschoold zijn dat zij de werkzaamheden correct kunnen uitvoeren;
- de arbeidskrachten die op de Locatie aanwezig zijn, zich middels een geldig identiteitsbewijs kunnen legitimeren;
- de arbeidskrachten mogen werken op de Locatie/in Nederland;
- de Onderaannemer zijn (wettelijke) verplichtingen jegens zijn werknemers en ingeschakelde derden volledig en tijdig nakomt.

18.4. De Onderaannemer wordt geacht bekend te zijn met alle Nederlandse, Europese en lokale wettelijke en andere voorschriften en normen, welke de uitvoering van de Overeenkomst raken, waaronder de Wet aanpak schijnconstructies (WAS), een van toepassing zijnde CAO en wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsomstandigheden, veiligheid, gezondheid en milieu, en de Onderaannemer is verplicht deze na te leven en in acht te nemen.

18.5. De Onderaannemer is aansprakelijk voor:
- alle (loon)vorderingen gevorderd van Altijdschoon die te wijten zijn aan een handelen en/of nalaten van de Onderaannemer;
- alle door het bevoegd gezag uit hoofde van de WAS en aanverwante regelgeving aan Altijdschoon opgelegde boetes.

18.6. Altijdschoon heeft te allen tijde het recht te controleren of de Onderaannemer zijn verplichtingen die voortvloeien uit de Overeenkomst en deze inkoopvoorwaarden nakomt. De Onderaannemer dient zijn volledige medewerking te verlenen aan een dergelijke controle.

Artikel 19. Geheimhouding

De Onderaannemer is gehouden alle vertrouwelijke informatie die door Altijdschoon aan de Onderaannemer is verstrekt dan wel die op enige andere wijze door de Onderaannemer in het kader van de Overeenkomst ter kennis is gekomen vertrouwelijk te behandelen en niet zonder de voorafgaande Schriftelijke toestemming van Altijdschoon aan een derde te verstrekken of openbaar te maken. Onder vertrouwelijke informatie in de zin van dit artikel dient o.a. te worden verstaan: concurrentiegevoelige informatie, financiële gegevens en gegevens van of over Opdrachtgevers. De geheimhoudingsplicht genoemd in dit artikel geldt gedurende de Overeenkomst en na afloop van de Overeenkomst.

Artikel 20. Contractovername

20.1. Het is Onderaannemer niet toegestaan zijn rechten en plichten die voortvloeien uit de Overeenkomst zonder de voorafgaande Schriftelijke toestemming van Altijdschoon aan een derde over te dragen. Indien Altijdschoon zijn toestemming verleent voor een contractovername, dan kan Altijdschoon aan deze toestemming voorwaarden verbinden.

20.2. Indien Altijdschoon zijn onderneming (gedeeltelijk) overdraagt of zijn rechtsverhouding die voortvloeit uit de Overeenkomst overdraagt, dan verleent de Onderaannemer middels het aangaan van de Overeenkomst bij voorbaat toestemming voor de overname van de Overeenkomst door de partij die de onderneming (gedeeltelijk) van Altijdschoon overneemt resp. die de rechtsverhouding overneemt en dient de Onderaannemer zijn medewerking aan deze contractovername te verlenen zoals volgt uit artikel 6:159 Burgerlijk Wetboek.

Artikel 21. Geschillen, bevoegde rechter en toepasselijk recht

21.1. Geschillen tussen Partijen zullen zoveel mogelijk door middel van goed overleg tot een oplossing worden gebracht.

21.2. Geschillen tussen Partijen zullen exclusief, met uitdrukkelijke uitsluiting van iedere andere rechter, worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Altijdschoon gevestigd is.

21.3. Op deze inkoopvoorwaarden, op de Overeenkomst en op alle rechtshandelingen tussen Partijen is uitsluitend het Nederlandse recht van toepassing.

Deze inkoopvoorwaarden treden in werking op 06-06-2025.